Συνέντευξη με τον συγγραφέα Άγγελο Καλαμούτσο





Καλησπέρα σας κε Καλαμούτσο,

Κατ' αρχάς  να σας ευχαριστήσω θερμά για αυτήν την συνέντευξη που μας παραχωρείτε, έτσι ώστε να σας γνωρίσουμε καλύτερα.

 

Τι είναι εκείνο που σας ώθησε να γράψετε το βιβλίο « Μπάσταρδος Πολίτης»;

Η δεκαετία της οικονομικής κρίσης έχει πλέον περάσει στην ιστορία. Συνέβησαν πολλά όλα αυτά τα χρόνια και πλέον είμαστε σε θέση να δούμε με πιο καθαρό μυαλό τι τελικά συνέβη. Το βιβλίο αυτό λοιπόν είναι ό,τι έμεινε μέσα μου από εκείνα τα χρόνια. Θεωρώ πως αφού παρέλθει μια εποχή, τότε είναι η κατάλληλη στιγμή για να γράψεις γι’ αυτήν.

Ποιες αξίες θέλετε να αναδείξετε μέσα από το βιβλίο σας;

Δεν ξέρω αν είναι θέμα αξιών. Θεωρώ πως μέσα από την ιστορία του Φίλιππου μαθαίνει κανείς τι να μην είναι στη ζωή του. Βγάλαμε έναν πολύ άσχημο εαυτό σαν λαός μέσα από τις δυσκολίες και το λέω με λύπη αυτό. Ας είμαστε λιγότερο ατομιστές στο εξής και ας μείνει το βιβλίο αυτό στη συνείδηση των αναγνωστών ως μία ατυχής προσέγγιση της πραγματικότητας.

Κεντρικός χαρακτήρας του βιβλίου είναι ο Φίλιππος. Πιστεύετε ότι κάποιοι από τους αναγνώστες θα ταυτιστούν μαζί του;

Άνθρωποι σαν τον Φίλιππο πολύ φοβάμαι πως δεν θα διαβάσουν ποτέ, ούτε αυτό ούτε κανένα άλλο βιβλίο. Ας το διαβάσουν όμως εκείνοι που γνωρίζουν έναν «Φίλιππο» στη γειτονιά τους και δεν τόλμησαν μέχρι σήμερα να τον ρωτήσουν τι τον απασχολεί.

Ποιος  είναι ο πιο αγαπημένος σας χαρακτήρας του βιβλίου;

Δεν έχω αγαπημένο χαρακτήρα. Σε ένα βιβλίο κάθε χαρακτήρας, ακόμα και ένας περαστικός, συμβάλει στο τελικό αποτέλεσμα ως μέρος της πλοκής, αλλιώς θα απουσίαζε. Ίσως ακούγεται τεχνοκρατικό αυτό αλλά είναι η αλήθεια.

Πόσο χρόνο σας πήρε για να τελειώσετε την συγγραφή του βιβλίου σας;

Δυο μήνες για να το γράψω και ένα χρόνο περίπου για να το δουλέψω. Η πρώτη γραφή είναι πάντα πιο εύκολη, η σημαντική δουλειά όμως γίνεται μετά, όταν σβήνεις, αναιρείς, αμφιβάλεις. Είναι μια μάχη με τον εαυτό σου.

Ποιες είναι οι πρώτες εντυπώσεις σας  από το μέχρι τώρα «ταξίδι» του βιβλίου;

Είναι μόλις μερικοί μήνες που κυκλοφορεί. Εισπράττω θετική ανταπόκριση. Όπως ξέρετε όμως η πανδημία μας έχει απομακρύνει και λείπει πολύ η δια ζώσης επαφή. Ελπίζω αυτό να αλλάξει σύντομα και να μπορέσω να έχω μία καλύτερη εικόνα για το τι πιστεύουν οι αναγνώστες.





Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να περάσετε μέσα από το βιβλίο σας στο αναγνωστικό κοινό που  θα το διαβάσει;

Η δεύτερη ευκαιρία. Αυτή τη δεύτερη ευκαιρία που όλοι λέμε πως αξίζουμε αλλά ελάχιστοι την αναγνωρίζουν στους άλλους.

Ποιο στοιχείο του χαρακτήρα σας δυσκολεύει τη γραφή σας;

Είμαι τελειομανής και αυτό δεν είναι πάντα καλό όταν γράφεις. Συμβαίνει καμιά φορά να εστιάζω σε ένα ασήμαντο λάθος και να το μεγαλοποιώ τόσο που μου κρύβει τα θετικά στοιχεία της ιστορίας.

Τι αγαπάτε στους ανθρώπους, και τι δεν συγχωρείται εύκολα;

Θαυμάζω τους ανθρώπους που μένουν ευγενικοί στις δύσκολες στιγμές και διατηρούν την αξιοπρέπειά τους. Δύσκολα, από την άλλη αποδέχομαι την αγένεια στους ανθρώπους.

Με τι ασχολείστε όταν δεν γράφετε;

Δεν γράφω τόσο συχνά όσο θα πίστευε κανείς. Πολλές φορές ο κόσμος θεωρεί πως κάποιος που γράφει βιβλία ζει σε ένα απομονωμένο σπίτι στο βουνό μαζί με ένα κατοικίδιο και γράφει μανιωδώς. Δεν είναι όμως αλήθεια αυτό. Την περίοδο αυτή πάντως, το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου μου το απορροφά η δουλειά μου και το μεταπτυχιακό που παρακολουθώ.

Πείτε μας τι διαβάζετε αυτό τον καιρό και αν υπάρχουν αγαπημένα βιβλία στη βιβλιοθήκη σας;

Έχω στα χέρια μου το «Περί θανάτου και άλλων μυστηρίων» του Πεσσόα. Ξεχωρίζω πάντα τα βιβλία που έχουν κάτι να μου δώσουν και αποφεύγω αυτά που με βοηθούν απλά να περνάω την ώρα μου ή να με πάρει ο ύπνος το βράδυ. Επομένως έχω αρκετά τέτοια στη βιβλιοθήκη μου.

Θα επιλέγατε να γίνεται «δεύτερη φωνή» σε ένα συγγραφικό ντουέτο;

Δεν μου έχει περάσει ποτέ από το μυαλό αλλά δεν μου έχει προταθεί και ποτέ κάτι τέτοιο. Ναι γιατί όχι;

Έχετε εκδώσει επίσης και τα βιβλία: «Μη φοβάσαι Μαρία», «Ρόδα είναι», καθώς και την ποιητική συλλογή «Απόσταγμα ψυχής». Πείτε μας λίγα λόγια και γι’ αυτά σας τα έργα.

Το «Απόσταγμα ψυχής» και το «Μη φοβάσαι Μαρία» βγήκαν σχεδόν ταυτόχρονα το 2013. Ήταν η πρώτη μου επαφή με τον χώρο του βιβλίου, άγουρος ακόμα σωματικά και συγγραφικά. Το 2018 έκανα το δεύτερο συγγραφικό μου βήμα με το «Ρόδα Είναι» από τις εκδόσεις Πνοή που με βοήθησαν να ανοίξω τον κύκλο των γνωριμιών μου και να έρθω σε επαφή με περισσότερους συγγραφείς. Έχω κερδίσει αρκετούς φίλους από εκείνη την περίοδο.

Τα social media, πιστεύετε ότι έχουν βλάψει ή ωφελήσει τον χώρο του βιβλίου;

Τα social media είναι μέρος της ζωής μας πλέον. Δεν αφορούν μόνο το βιβλίο. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν διαμορφώνουν μία κακή ή καλή κατάσταση, την αναδεικνύουν. Επομένως ο χώρος του βιβλίου είναι αυτός που φαίνεται, όποια άποψη και αν έχει κανείς γι’ αυτόν.

Ποια είναι τα δικά σας όνειρα για το μέλλον, τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο;

Στους καιρούς που έτυχε να ζούμε η λέξη «όνειρα» από μόνη της μοιάζει με σπίθα αισιοδοξίας. Θα κρατήσω αυτό λοιπόν, θέλω να μπορώ να ονειρεύομαι. Τίποτα άλλο.

Ποιο το μότο της ζωής σας;

Πάντα με δυσκολεύει αυτή ερώτηση. Μάλλον δεν έχω μότο.

 

Ευχαριστούμε θερμά για αυτή την όμορφη κουβεντούλα.

 

Ευχόμαστε από καρδιάς καλοτάξιδο το βιβλίο σας.



Κουρουπάκη Χ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΤΡΟΣ ΘΕΜΕΛΗΣ

Κριτική - Άποψη από Χ. Κουρουπάκη για το βιβλίο "Προμελετημένα εγκλήματα" της Μιράντας Καλλιάνου

Κριτική - Άποψη από Χ. Κουρουπάκη για το βιβλίο " Η φωλιά της αλεπούς" της Εύας Καραδημήτρη

Κριτική - Άποψη από Χ. Κουρουπάκη για το βιβλίο " 18 μέρες μετά" της Σάρας Προφέτα