ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΜΑΡΙΑ ΒΟΥΖΟΥΝΕΡΑΚΗ


 

Καλησπέρα σας κα Βουζουνεράκη,

Ευχαριστούμε πολύ για αυτήν την συνέντευξη που μας παραχωρείτε, ώστε να σας γνωρίσουμε καλύτερα.

«Η νύχτα στα μάτια των δειλών» και «Πάμε μια βόλτα;» είναι τα βιβλία σας που έχουν επίσης κυκλοφορήσει από την Άνεμος Εκδοτική. Πείτε μας δυο λόγια για αυτά.

Εγώ σας ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δίνετε! Ξέρετε, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μπορείς να πεις μερικά πράγματα για εσένα εκτός από το να αναφέρεσαι στο / στα βιβλία σου. «Η νύχτα στα μάτια των δειλών» αφορά σε ποιητική συλλογή και σε αυτήν συμπεριλαμβάνονται και ποιήματα από το 1989 – 1990 που ήμουν ακόμα μαθήτρια, εκτός των υπολοίπων.  Το μυθιστόρημα με τίτλο «Πάμε μια βόλτα», αφορά στη ζωή μιας γυναίκας που έρχεται αντιμέτωπη κάποια στιγμή με την Σκλήρυνση κατά Πλάκας. Ασθένεια από την οποία νοσώ και εγώ και μέσα από αυτό ήθελα να αναδείξω κάποιες πτυχές της πάθησης, άγνωστες για τους περισσότερους ανθρώπους.

«Η οργή του χρόνου» ο τίτλος του νέου σας βιβλίου που πρόσφατα κυκλοφόρησε από την Άνεμος Εκδοτική.  Τι σας ώθησε να γράψετε αυτό το βιβλίο;

Αφορμή στάθηκε η πρόσφατη πανδημία που βιώνει η ανθρωπότητα. Ήθελα όμως να μην περιοριστώ σε αυτήν και τις συνέπειες της. Στο μυαλό μου υπήρχαν διάφορες σκέψεις ώσπου ένας πολύ δικός μου άνθρωπος μου έδωσε το ερέθισμα όταν μου εξέφρασε τους προβληματισμούς του σχετικά με την εξέλιξη της, ορμώμενος από τον τρόπο που μια άλλη πανδημία, έκανε την εμφάνιση της αιώνες πριν.

Πόσο χρόνο σας πήρε για να ολοκληρωθεί;

Είχα ξεκινήσει να το γράφω από την Άνοιξη του 2021. Όμως είχε διαφορετική μορφή και προσέγγιση. Μετά, λόγω κάποιων θεμάτων υγείας που απορρέουν από την πάθηση μου, σταμάτησα να γράφω και επανήλθα το Φθινόπωρο της ίδιας χρονιάς, ολοκληρώνοντας το τον Ιανουάριο που μας πέρασε.




Ο τίτλος του βιβλίου είναι συμβολικός;

Ο τίτλος του βιβλίου με παίδεψε πολύ! Άλλον είχα στο μυαλό μου αρχικά μα κατέληξα σε αυτόν με τη βοήθεια των ανθρώπων του εκδοτικού μου. Από πάντα είχα ένα θεματάκι με τον χρόνο που τρέχει χωρίς να θεωρώ πως σκοπός του είναι η εκδίκηση των ανθρώπων!

Οι ιστορίες σας περιέχουν βιωματικές εμπειρίες δικές σας ή ανθρώπων που πέρασαν από την ζωή σας;  Ή είναι καθαρά έρευνα και μυθοπλασία;

Δεν ξέρω αν πρέπει να πω δυστυχώς, μα περιέχουν βιωματικές εμπειρίες ανθρώπων που πέρασαν και ευτυχώς παραμένουν στη ζωή μου. Για να τις μεταφέρω σε χαρτί, ζήτησα και πήρα την άδεια τους πρώτα. Κάποια άλλα γεγονότα που περιγράφονται στο βιβλίο αφορούν σε μυθοπλασία. Όσο για την έρευνα, νομίζω πως ήταν μονόδρομος.

Περιγράψτε μου το βιβλίο σας με τρεις λέξεις.

“Φως στο σκοτάδι”

Γράφετε μέσα στο βιβλίο σας : «Όλη η ανθρώπινη σοφία μπορεί να συγκεντρωθεί στις ακόλουθες λέξεις: να περιμένετε και να ελπίζετε!», εννοώντας πως ο χρόνος, η υπομονή μπορεί να επιφέρει την υλοποίηση ακόμα και του πιο απίθανου σχεδίου». Πόσο εφικτό νομίζετε πως είναι αυτό στην σύγχρονη κοινωνία που ζούμε;

Η υπομονή και η ελπίδα ανέκαθεν έκαναν την διαφορά. Στην συγκεκριμένη χρονική στιγμή και κάτω από αυτές τις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε, πιστεύω πως λειτουργούν σαν σανίδα σωτηρίας. Ο άνθρωπος δεν πρέπει ποτέ να πάψει να μάχεται και να διεκδικεί, άλλωστε είναι στη φύση του. Αυτό μας δείχνει και η ιστορία, δυσκολίες υπήρχαν και θα υπάρχουν πάντα όσο η ανθρωπότητα θα εξελίσσεται.

Τι θα συμβουλεύατε τον αναγνώστη που πρόκειται να το διαβάσει;

Να μην οδηγηθεί σε βιαστικά συμπεράσματα σχετικά με το μέλλον των ανθρώπων...

Τι σημαίνει η συγγραφή για σας και ποια είναι η πηγή της έμπνευσης σας;

Θα απαντήσω ξεκινώντας από το τέλος. Πηγή έμπνευσης μου θα μπορούσε να αποτελέσει οτιδήποτε γύρω μας. Από την άλλη, πιστεύω πως κάποιες ανθρώπινες ιστορίες είναι τόσο μοναδικές και ξεχωριστές που αξίζει να αποτυπωθούν στο χαρτί.  Όσον αφορά στο κομμάτι της συγγραφής, θα σας πω μόνο πως με βοηθάει να διατηρώ το μυαλό και την ψυχή μου ζωντανά!

Ποιες αξίες θέλετε να αναδείξετε μέσα από τα βιβλίο σας;

Την υπευθυνότητα πρώτη και καλύτερη, τον σεβασμό, την εμπιστοσύνη, την γενναιοδωρία, την υπομονή, την αγάπη. Κάποιες από αυτές, αν όχι όλες, έχουν εκλείψει στις μέρες μας.

Ποιος από τους ήρωες του βιβλίου σας, έχει μια ιδιαίτερη θέση στην καρδιά σας;

Ο Αριστοκράτης!  Ο τρόπος σκέψης του, ο ψυχισμός και οι αδυναμίες του με γοήτευαν όλο και περισσότερο καθώς εξελισσόταν το μυθιστόρημα.

Υπάρχει κάποιος ήρωας μέσα στο μυθιστόρημα σας, που έχει στοιχεία του δικού σας χαρακτήρα; Στο πρόσωπο του θα δούμε κομμάτια του δικού σας χαρακτήρα;

Πάλι θα αναφερθώ στον Αριστοκράτη. Αν και του αντίθετου φύλου, πιστεύω πως κουβαλάει αρκετά δικά μου στοιχεία.




Με ποιο χρώμα και ποιο  τραγούδι θα επιλέγατε να «ντύσετε» το βιβλίο σας;

Μα με το χρώμα που ήδη έχει στο εξώφυλλο του. Όσο για το τραγούδι, θα επέλεγα το : “Η Ζωή” που ερμηνεύει ο Δημήτρης Μπάσης.

Ποιο στοιχείο του χαρακτήρα σας δυσκολεύει τη γραφή σας;

Η ανυπομονησία μου! Βιάζομαι να δω την ιστορία μου να εξελίσσεται και πολλές φορές επιστρέφω σε διάφορα σημεία αλλάζοντας πράγματα.

Υπάρχει κάποιο άτομο που διαβάζει πρώτο αυτά που έχετε γράψει;

Όχι  και νομίζω πως δεν θα το ήθελα. Σκέψεις μου ή κομμάτια όσων γράφω μεταφέρω καμιά φορά στους ανθρώπους μου, αλλά ως εκεί. Θέλω να λειτουργώ ανεπηρέαστη.

Τι αγαπάτε στους ανθρώπους, και τι δεν συγχωρείται εύκολα;

Λατρεύω τον αυθορμητισμό και δεν συγχωρώ εύκολα την αχαριστία. Για την ακρίβεια, την σιχαίνομαι. Θεωρώ πως δεν υπάρχει μεγαλύτερο αμάρτημα από αυτό. Αν μου φερθείς με αυτό τον τρόπο δύσκολα θα μπορέσω να το προσπεράσω και να σε ξαναβάλω στη ζωή μου.

Ποιο είναι το μότο της ζωής σας;

Όλα για κάποιο λόγο γίνονται!




Πιστεύετε ότι τα social media έχουν βλάψει ή ωφελήσει τον χώρο του βιβλίου;

Και τα δύο πιστεύω και θα σας αιτιολογήσω την άποψη μου. Από την μία  πληροφορούν τον αναγνώστη για καθετί καινούργιο στην αγορά του βιβλίου και τον βοηθούν στην επιλογή του μέσα από τις διάφορες προβολές, κριτικές, συνεντεύξεις, παρουσιάσεις κλπ. Από την άλλη, ίσως και να τον μπερδεύουν καμιά φορά στην προσπάθεια τους αυτή, αφού αρχικά του “στερούν” την επαφή με το βιβλίο στο φυσικό του περιβάλλον πριν  ο ίδιος αποφασίσει αν θα το αγοράσει ή όχι. Σίγουρα όμως δεν αντικαθιστούν την αίσθηση της χαράς και της πληρότητας που σου δίνει ένα βιβλίο όταν το κρατάς στα χέρια σου και χάνεσαι στις σελίδες του.

Ο τόπος καταγωγής σας είναι η Κρήτη και η «Οργή του χρόνου» έχει άρωμα από το όμορφο νησί. Τα δυο προηγούμενα βιβλία σας έχουν και αυτά «άρωμα» πατρίδας;

Στην ποιητική μου συλλογή όχι, δεν αναφέρεται η Κρήτη, ούτε στο μυθιστόρημα “Πάμε μια βόλτα;” που μεγάλο μέρος της ιστορίας του, διαδραματίζεται στην πανέμορφη Σύρο. Στο παρών βιβλίο, υπάρχει έντονα η Κρήτη λόγω της εμπλοκής της στην πανδημία της  πανώλης και κάποιων αληθινών περιστατικών. Έχει όμως μεγάλη σημασία να αναφέρω εδώ πως  αρκετά από τα ονόματα των ηρώων μου κουβαλούν το άρωμα του χωριού μου!

Κα Βουζουνεράκη τι να περιμένουμε από εσάς στο μέλλον; Έχετε κάποια συγγραφικά σχέδια που θα θέλατε να μοιραστείτε μαζί μας;

Επειδή το λέω τα τρία- τουλάχιστον- τελευταία χρόνια, θα ήθελα να ολοκληρώσω επιτέλους μια άλλη ιστορία που αφήνω συνεχώς στη μέση. Ίσως δεν ήρθε ακόμα η ώρα της. Γράφω αρκετά συχνά άσχετα με το αν τα γραφόμενα μου δημοσιοποιούνται ή μεταφράζονται σε βιβλίο. Όπως προανέφερα, αυτό με κάνει να αισθάνομαι ζωντανή.

Αφού σας  ευχαριστήσω και σας ευχηθώ καλοτάξιδο το βιβλίο σας, θα σας ζητήσω να βάλετε τον επίλογο της συνέντευξης με μια δική σας φράση.

 Χρόνος, ούτε ο φόβος ούτε ο θάνατος μπορούν να τον παγώσουν.

Εγώ σας ευχαριστώ!



Κουρουπάκη Χ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κριτική - Άποψη από Χ. Κουρουπάκη για το βιβλίο "Ζωή στη στάχτη - Μέρες και νύχτες Τραπεζούντας" του Μερκούριου Αυτζή

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΓΚΟΥΡΑ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΓΙΟΛΑ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

Κριτική - Άποψη από Χ. Κουρουπάκη για το βιβλίο "Τα απόρθητα κάστρα" του Παύλου Γαβαλά