ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΧΑΡΗ ΜΠΑΛΟΓΛΟΥ


 

Καλησπέρα σας κε Μπαλόγλου.

Ευχαριστούμε πολύ για αυτήν την συνέντευξη που μας παραχωρείτε, ώστε να σας γνωρίσουμε καλύτερα.

Σας ευχαριστώ, με τη σειρά μου, για το ενδιαφέρον σας γύρω από το νέο μου βιβλίο «Ο ΠΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΤΑΡΑΣΩΒ» και για την εν γένει δραστηριότητα μου.

Από τις Εκδόσεις Ελκυστής κυκλοφορεί το νέο σας βιβλίο με τίτλο «Ο πύργος των Ταράσωβ». Με τι πραγματεύεται το  βιβλίο σας ;

Το εν λόγω βιβλίο πραγματεύεται τη ζωή μιας πολυμελούς οικογένειας Ρώσων κόμητων της Τσαρικής περιόδου πριν την Οκτωβριανή Επανάσταση (1917).  Βέβαια, όπως είναι η τακτική μου, η ιστορία αυτή είναι η εξωτερική πλευρά του πράγματος, δηλαδή η φαινομενική πραγματικότητα.  Η βαθύτερη όμως είναι η αληθινή ουσία, το μήνυμα.

Πόσο χρόνο σας πήρε για να ολοκληρωθεί;

Η συγγραφή απαίτησε 3 χρόνια.  Το σχέδιο πριν τη γραφή πήρε 6 μήνες με διορθώσεις και αλλαγές για να εκφράσω αυτό που όντως ήθελα.

Περιγράψτε μου το βιβλίο σας με τρεις λέξεις.

Η ανθρώπινη ματαιότητα.

 Τι θα συμβουλεύατε τον αναγνώστη που πρόκειται να το διαβάσει;

Να παραλληλίσει το όλο κείμενο με τη θεμελιακή σημασία της λεζάντας στο εξώφυλλο, που είναι λόγια του Γρηγορίου Σχολαρίου, τελευταίου Πατριάρχη της Κωνσταντινουπόλεως, κατά την άλωση της Πόλης και να εννοήσει ότι το ίδιο αντανακλά η Πτώση των Τσάρων στη Ρωσία.

Τι σημαίνει η συγγραφή για σας και ποια είναι η πηγή της έμπνευσης σας;

Η εν γένει συγγραφική δουλειά (αν αυτό ρωτάτε), πάντα υπήρξε αναπόσπαστο μέρος της προσωπικότητας μου, από παιδική ηλικία. Έβρισκα εκεί ένα καταφύγιο με τη συγκέντρωση μου και την αποφυγή των δαιδάλων της κάθε μέρας, που ισοδυναμεί με χάος και διασκορπισμό των στόχων, για μια τελικά ουσιαστική παγίωση του σκοπού της ζωής μου …  σαν πηγή έμπνευσης για τα ποιητικά μου έργα, ήταν η Μεταφυσική, η βαθύτερη εισχώρηση στην αλληγορία μύθων ή αινιγμάτων της Φύσης.  Στα πεζά, όμως, εμπνέομαι  από περιπτώσεις του χειροπιαστού (αισθητού) κόσμου, και μέσα στο αφήγημα κρύβω τον αποσυμβολισμό τους.

Ποιες αξίες θέλετε να αναδείξετε μέσα από τα βιβλίο σας;

Αξίες που ποτέ δεν εκτίμησε η μάζα, παρασυρόμενη από ανεύθυνα λόγια ανθρώπων, που θεωρήθηκαν ή θεωρούνται «σοφοί», ενώ ήταν και είναι Αφιλοσόφητοι.  Και από την άλλη, θέλω να αναδείξω απαξίες, που κακώς πήραν θέση ορθών και θαυμαστών διδασκαλιών.

Ποιος από τους ήρωες του βιβλίου σας, έχει μια ιδιαίτερη θέση στην καρδιά σας;

Όλοι οι ήρωες, πάντα πιστεύω, ότι είναι αγαπητοί σ’ ένα συγγραφέα που τους δημιούργησε.  Αλλά επειδή ρωτάτε, θα έλεγα ότι μοιράζω την ιδιαιτερότητα στην καρδιά μου, ανάμεσα στο Βλαντιμίρ, το Σεργκέι και τον άτυχο Νικολάι.




Με ποιο χρώμα και ποιο  τραγούδι θα επιλέγατε να «ντύσετε» το βιβλίο σας;

Σαν χρώμα το βαθύ κόκκινο (όπως στο εξώφυλλο) αλλά μαζί με το κρεμ και το ανοιχτό γκρι.  Ένα χρώμα υπάρχει όταν συνδυάζεται.  Σαν μουσική προτιμώ τα πρελούντια του αγαπημένου μου Franz Liszt.  Σαν τραγούδι, που με ρωτάτε, με εμπνέει εδώ ένα πολύ παλιό άκουσμα (1949-52) της Γαλλίδας Dalida (Αλεξανδρινής), το “PORTO FINO”, για την απήχηση της νοσταλγίας που σου αφήνει.

Ποιο στοιχείο του χαρακτήρα σας δυσκολεύει τη γραφή σας;

Με δυσκολεύει να αποδεχθώ την κακία και τη βαρβαρότητα κάποιου, που αναγκαστικά περιλαμβάνω σ’ ένα έργο.  Όπως, π.χ. ο Ντανιήλ Ταράσωβ, ο Ιγκόρ και ο Αντρέι.

Υπάρχει κάποιο άτομο που διαβάζει πρώτο αυτά που έχετε γράψει;

Πρώτη απ’ όλη μου την οικογένεια διαβάζει (από το χειρόγραφο) η μεγάλη μου κόρη, η Ελένη.  Εκφράζει τις παρατηρήσεις της (απαραίτητες νομίζω) και συνεχίζει με την δακτυλογράφηση των κειμένων σε ηλεκτρονική μορφή και με τη διαχείριση των social media, που προσωπικά δεν αντέχω…!

Τι αγαπάτε στους ανθρώπους, και τι δεν συγχωρείται εύκολα;

Αγαπώ τον αυθορμητισμό, την πηγαία έκφραση, την αισιοδοξία, το γέλιο, την καλοσύνη προς τον αδύναμο και εκτοπισμένο ή ανάπηρο και πιο πολύ την αγνή καρδιά, έστω αφελή και απλοϊκή.  Απεχθάνομαι τον υποκριτή, αυτόν που «κρατάει μούτρα» και τον δύσπιστο.

Ποιο είναι το μότο της ζωής σας;

Αν και σαν συγγραφέα δε με συμφέρει καθόλου, εφόσον επιδιώκω υποχρεωτικά τη δημοσιότητα, για να είμαι ειλικρινής με τον εαυτό μου και προς εσάς, θα ομολογήσω ότι μότο μου είναι το : ΛΑΘΕ ΒΙΩΣΑΣ! (μη γελάσετε!)

Με τι ασχολείστε όταν δεν γράφετε;

Είμαι πολυσχιδής άνθρωπος.  Ποτέ μου δε μένω άπραγος ή αδρανής.  Με τραβά ωστόσο περισσότερο η θεωρητική πλευρά των πραγμάτων, ιδιαίτερα η μελέτη και η συγγραφή παντοειδών λογοτεχνημάτων (θέατρο – ποίηση – μυθιστόρημα – έρευνα, κλπ).  Έχω όμως σπουδάσει Ζωγραφική στο Sydney, ενώ παίζω κιθάρα – μπουζούκι - μαντολίνο – μπάντζο.  Έκανα εκθέσεις ζωγραφικών έργων μου, δίδαξα κιθάρα για χρόνια.  Δίδαξα την Ελληνική γλώσσα και το μάθημα των Καλλιτεχνικών σε σχολεία της ιδιωτικής Εκπαίδευσης, και ασχολήθηκα με την διδασκαλία ξένων γλωσσών στα φροντιστήρια που ίδρυσα μαζί με τη σύζυγο μου. 

Μετά την ολοκλήρωση της 2αθμιας εκπαίδευσης, φοίτησα στην Φαρμακευτική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, καθώς με συγκινούσε το γεγονός της συμβολής μου στη θεραπεία του πόνου στον άνθρωπο.  Δεν αντέχω να βλέπω άλλον να πονά.  Υποφέρω.  Ο πόνος είναι εχθρός μου, μαζί με τους ελάχιστούς που έχω, που τελικά … με συμπαθούν!

 

Πιστεύετε ότι τα social media έχουν βλάψει ή ωφελήσει τον χώρο του βιβλίου;

Στα social media δυστυχώς έχουν παρεισφρήσει και ίσως πήραν και σημαντικές θέσεις άτομα ανάξια πολλές φορές (πλην εξαιρέσεων) και δίχως βαθειά ΠΑΙΔΕΙΑ.  Πιστεύω ότι τα social media έχουν βλάψει σοβαρά την Παιδεία μας , τουλάχιστον κατά 65%.

Κε Μπαλόγλου, τι να περιμένουμε από εσάς στο μέλλον; Έχετε κάποια συγγραφικά σχέδια που θα θέλατε να μοιραστείτε μαζί μας;

Έχω γράψει και εκδόσει έξι συγγράμματα μέχρι σήμερα.   Έχω ήδη έτοιμα έξι ακόμη μυθιστορήματα, τα οποία θα ήθελα να εκδόσω εφόσον υπάρξουν οι όροι και οι προϋποθέσεις για κάτι τέτοιο.  Γράφω συνεχώς, τώρα βρίσκομαι στο έβδομο κατά σειρά μυθιστόρημα μου.  Να σας αποκαλύψω ότι το 2ο μέρος του «Πύργου των Ταράσωβ», πιθανά να κυκλοφορήσει μετά το καλοκαίρι, αν όλα πάνε καλά.  Με ενδιαφέρει πολύ η έντεχνη περιέλιξη της ΠΛΟΚΗΣ στο αφήγημα, για να μην καταντά … βαρετό αλλά προπαντός να περάσει το ΜΗΝΥΜΑ του συγγραφέα.

Αφού σας  ευχαριστήσω και σας ευχηθώ καλοτάξιδο το βιβλίο σας, θα σας ζητήσω να βάλετε τον επίλογο της συνέντευξης με μια δική σας φράση.

Εύχομαι να πληθαίνουν οι λίγοι, δυστυχώς, αναγνώστες στην πατρίδα μας, που έχει αναδείξει ΓΙΓΑΝΤΕΣ του Λόγου.  Να ενδιαφερθούν οι Έλληνες για τα έργα ΕΛΛΗΝΩΝ συγγραφέων που έχουν ποιότητα και δεν υστερούν σε τίποτα από πολλούς ξένους συγγραφείς .



ΚΟΥΡΟΥΠΑΚΗ Χ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΔΗΜΗΤΡΑ ΠΑΠΑΔΗΜΑ

Κριτική - Άποψη από Χ. Κουρουπάκη για το βιβλίο "Ο Αγγελιοφόρος της Νίκης" του Γιάννη Πρίντεζη

Κριτική - Άποψη από Χ. Κουρουπάκη για το βιβλίο "Ο άνδρας που κατάλαβε τις γυναίκες" του Στέργου Καλλιγά

Κριτική- Άποψη από Χ. Κουρουπάκη για το βιβλίο "Η γκιλοτίνα του Ναυπλίου" του Φαίδων Κυριακού