Κριτική - Άποψη από Χ. Κουρουπάκη για το βιβλίο "Ένας φάρος στην ψυχή μου" του Βασίλη Μακαρίου


Ένα ψυχολογικό θρίλερ με προεκτάσεις κοινωνικές είναι το βιβλίο του Βασίλη Μακαρίου « Ένας φάρος  στην ψυχή μου». Οι αξίες της ζωής, τα ανθρώπινα πάθη, τα διλήμματα και οι προβληματισμοί , ζωντανεύουν  μέσα από τις σελίδες του μυθιστορήματος.

Κεντρική ηρωίδα του βιβλίου , η Κάτια. Ένας  χαρακτήρας στον οποίο  ο συγγραφέας  διεισδύει βαθιά , ξετυλίγοντας την πολυπλοκότητα της ψυχής και  των σκέψεων της. Μια γυναίκα πετυχημένη, στον ρόλο της μάνας και της γυναίκας, που ανάλογα τις περιστάσεις ένας από τους δύο κυριαρχεί.
Με  στόχο την κοινωνική και επαγγελματική της καταξίωση, αλλά και  τις επιλογές της απομακρύνεται από τους πιο  δικούς της ανθρώπους .
Όταν η τραγωδία χτυπά αλύπητα την πόρτα της , αντιλαμβάνεται πως όλη της η ζωή δεν ήταν τίποτα άλλο παρά γεμάτη με  σχέσεις κενές, με  ανθρώπους που δεν νοιάζονται πραγματικά.
Συνειδητοποιεί ότι  οι  λανθασμένες της , επιλογές και πράξεις, την έχουν  απομακρύνει  από  τις αληθινές αξίες της ζωής.

…«Δεν με ενοχλεί που ήρθαν οι φίλοι του πατέρα μου, αλλά οι δικοί μου φίλοι που είναι; Οι άνθρωποι οι δικοί μου που είναι; Οι μοναδικοί δικοί μου άνθρωποι είναι το παιδί και ο πατέρας μου; Τώρα που το μισό και λίγο παραπάνω των δικών μου ανθρώπων απειλείται, αντιλαμβάνομαι το πόσο άδειο κουφάρι είμαι.»

Η ιστορία , αριστοτεχνικά δοσμένη,  πλέκει  το  έντονο  στοιχείο του μυστηρίου, με αυτό  της ίντριγκας και της αγωνίας. Η  δράση  και τα γεγονότα  αποκαλύπτονται σιγά  σιγά , κρατώντας  αμείωτο το ενδιαφέρον   από την αρχή έως το τέλος, του βιβλίου.
Η  πρωτοπρόσωπη γραφή, του Βασίλη Μακαρίου, μας βάζει μέσα στο μυαλό και στην ψυχή της ηρωίδας ,  κατανοώντας έτσι  το χαρακτήρα και τις πράξεις της.
Μια αφήγηση στα άδυτα της ψυχής , ένας  αγώνας με το χρόνο, ένας   λαβύρινθος  γεμάτος σκέψεις και διλλήματα.
Φάρος φωτεινός μέσα της, μόνο η αγάπη για το παιδί της.
Γιατί στην ψυχή των ανθρώπων η αγάπη είναι φάρος.
Ο φάρος, αντλεί μια συγκλονιστική δύναμη!! Το φως είναι η απόδειξη ότι μέσα στην τρικυμία υπάρχει ένα σωσίβιο το οποίο σε βγάζει αλώβητο από τα βαθιά σκοτάδια!
Ο φάρος είναι εκεί μέσα της, αναμμένος, να υπενθυμίζει ότι εκεί που λυγίζει πρέπει να αντέχει. Να βγει στο φως , εκεί που ζει  η αληθινή αγάπη!

Με λόγο απλό και άμεσο, με αναλυτικές περιγραφές των γεγονότων αλλά και των συναισθημάτων, το βιβλίο  σε καθηλώνει!
 Έντονη δράση και συνεχείς ανατροπές, οδηγούν  τους ήρωες μέσα  σε ένα μονοπάτι από  λάθη, και ενοχές  στο δρόμο για την λύτρωση.
Ένα βιβλίο , για τις ανθρώπινες σχέσεις, και την αγάπη  σε όλες της τις εκφάνσεις:
 πατρική,  αδερφική,  συντροφική,  φιλική,  μητρική.
 Συναισθήματα έντονα, πλημμύρισαν  την ψυχή μου , βιώνοντας τον πόνο, την αγωνία ,  αλλά και την ελπίδα για λύτρωση, μέσα από την πολύπλοκη ψυχοσύνθεση της ηρωίδας. Ακολουθώντας τα χνάρια της ψυχής της, με οδήγησε μέσα από τα  πρωτόγνωρα  μονοπάτια του μυαλού της, να ζήσω την  δυσκολότερη μάχη της ζωής της.
 Προβληματισμός , αλλά  και   δίλλημα, κυριάρχησαν μέσα μου,  για το μέχρι  που μπορεί να φτάσει κάποιος, για να σώσει τον «Άγγελο» του.
Ένα αξιόλογο βιβλίο, μια ιστορία που αξίζει να διαβαστεί από όλους!!



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γράφει η Εύα Μηλιά Κουτσούμπα για το βιβλίο "Χρυσές πουέντ" της Έλενας Γεράνη

ΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ

Κριτική - Άποψη από Εύα Μηλιά Κουτσούμπα για το βιβλίο "Οι τελετουργίες του νερού" της Εύα Γκαρθία Σαενθ ντε Ουρτούρι

Κριτική - Άποψη από Εύα Μηλιά Κουτσούμπα για το βιβλίο "Τζιβαέρι μου" της Μαίρης Πίσια