ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ

 





Καλησπέρα σας κυρία Αγγελοπούλου,

 Θέλω να σας ευχαριστήσω θερμά για αυτήν την συνέντευξη που μου  παραχωρείτε, έτσι ώστε να σας γνωρίσουμε καλύτερα.


Πρώτο βιβλίο σας: Η ζωή τους στη νύχτα και κάνετε μία εντυπωσιακή είσοδο στον χορό της ελληνικής λογοτεχνίας.

Μπουζούκια, τραγουδιστές, μπράβοι, λουλούδια.. Νύχτα.!

 

Πιο ήταν το κίνητρο για να αποτυπώσετε στο χαρτί αυτή την ιστορία;

·         Η ίδια η ζωή με τα καλά, τα κακά και τα πολύ κακά της που με πνίγουν.

 

Θεωρείτε ότι το βιβλίο σας είναι ένα είδος " αφύπνισης" για όλα όσα έχουμε χάσει τα δύο τελευταία χρόνια;

·         Ναι το θεωρώ γιατί δεν έχουν γραφτεί βιβλία στην Ελλάδα παρόμοιας θεματολογίας και παρατηρώ πως υπάρχει μια άγνοια στον γενικό πληθυσμό πάνω σε τέτοια ζητήματα. Ώρα να πούμε τα πράγματα με το όνομα τους.

Ποιο είναι το μήνυμα που πιστεύετε ότι θα πάρει ο αναγνώστης από το μυθιστόρημα σας;

·         Δεν είναι ένα. Είναι πολλά αυτά που με προβληματίζουν και θέλω να προβληματίσουν και το αναγνωστικό κοινό! Κύριος κορμός του μυθιστορήματός μου είναι το εμπόριο λευκής σαρκός και όλα τα έκτροπα γύρω από αυτό. Πρέπει να είμαστε ευαισθητοποιημένη σε τέτοιους είδους ανήθικες και οδυνηρές καταστάσεις που εξευτελίζουν το γυναικείο φύλο. Το μήνυμα μου είναι ανοίξτε τα μάτια σας επιτέλους και μιλήστε να δώσουμε ένα τέλος σε κάθε μορφή κακοποίησης.

 

Η ιστορία σας, ήταν εξαρχής μια ιστορία για μυθιστοριογραφία ή προϋπήρχε ως σκέψη για σεναριογραφία και άλλαξε στην πορεία;

·         Στην αρχή μου είχε προταθεί να γίνει θεατρικό σενάριο πράγμα που θεώρησα δύσκολο. Στο μυαλό μου πάντα είχα να γράψω μια ταινία ή μια σειρά  οπότε κινήθηκα κάπως έτσι, Εξάλλου η γραφή μου είναι κινηματογραφική με δόσεις λυρισμού και ξέχειλου συναισθήματος. Μου βγαίνει αβίαστα!

 

 

Ποιον από τους ήρωες σας θεωρείτε πιο ρεαλιστικό σε σχέση με την εποχή που ζούμε;΄

·         Όλους και όλες γιατί όλους και όλες τους έχω εμπνευστεί από υπαρκτά πρόσωπα της καθημερινότητας μας και της εποχής μας. Ακόμα και οι πιο μεγάλης ηλικίας χαρακτήρες υπάρχουν ανάμεσα μας να μας θυμίζουν παρελθοντικές τακτικές και συνήθειες που δε μας πάνε πουθενά.

 

Τράφικινγκ!

Είναι ένα θέμα θλιβερό με μεγάλα ποσοστά ακόμη και στη χώρα μας. Πόσο δύσκολο είναι να καταπιαστεί ένας συγγραφέας με αυτό το θέμα και να το εξελίξει στη ιστορία με σεβασμό απέναντι σε αυτά τα θύματα;

·         Πολύ δύσκολο και επώδυνο για την ψυχολογία του συγγραφέα όταν το κάνει με πόνο καρδιάς όπως εγώ. Προσπάθησα πολύ για να κρατήσω ισορροπίες, να αποδώσω αληθινά γεγονότα, οδυνηρά συναισθήματα και παράλληλα όλα αυτά να μπορούν να διαβαστούν εύκολα από το ευρύ κοινό χωρίς να κουράσουν. Ήθελα και θέλω τα βιβλία μου να είναι ευκολοδιάβαστα από όλους.

 

Υπήρξε κάποιος από τους ήρωες σας που σας παίδεψε περισσότερο;

·         Χμμ όχι γιατί όταν πήρα την απόφαση να γράψω είχαν ωριμάσει μέσα μου καταστάσεις, συναισθήματα. Είχα κάνει τον απολογισμό μου, αναλύσει στο μυαλό μου συμπεριφορές και προσωπικότητες οπότε μπόρεσα να δομήσω εύκολα τους χαρακτήρες μου και να εστιάσω στην αντιθετική τους αλληλεπίδραση.

 

 

Υπάρχει κάποιος ήρωας μέσα στο μυθιστόρημα σας, που έχει στοιχεία του δικού σας χαρακτήρα; Στο πρόσωπο του θα δούμε κομμάτια του δικού σας χαρακτήρα;

·         Έχω δώσει στοιχεία του χαρακτήρα μου ναι. Έχω υπάρξει πολύ ρομαντική και αυτό είναι ένα στοιχείο που έδωσα στην Ελένη. Επίσης πάντα πίστευα στον θεσμό της φιλίας και έδωσα αυτό το χαρακτηριστικό στους Πάρη, Κωστή, Γωγώ.

 

Ποιο στοιχείο του χαρακτήρα σας δυσκολεύει τη γραφή σας;

·         Η τελειομανία και η εστίαση στη λεπτομέρεια  έχουν τα αρνητικά και τα θετικά τους πάνω στην γραφή μου. Θέλω να είμαι ακριβής στις περιγραφές που έχω στο μυαλό μου λες και κάποιος είναι στο κεφάλι μου και θα με μαλώσει αν δεν τις αποτυπώσω ακριβώς.

 

 

Ποια είναι τα πιο έντονα συναισθήματα σας όταν γράφετε;

·         Αντλώ έμπνευση από τον πόνο, τον δικό μου και των άλλων. Συναισθήματα αδικίας πολλές φορές με περιζώνουν και τα εκφράζω με λέξεις μαχαιριές στο χαρτί. Βέβαια έχω νιώσει και το πάθος στις ερωτικές σκηνές, την ένταση και την αγωνία στα κεφάλαια δράσης.

 

 


Πέρα από την συγγραφή ασχολείστε και με τον κινηματογράφο αλλά και με βιντεοκλίπ τραγουδιών. Πώς προέκυψε αυτή η ασχολία στη ζωή σας;

·         Από μικρή ηλικία είχα μεγάλη αγάπη για τις τέχνες και οι γονείς μου με έστειλαν για μαθήματα θεάτρου. Έτσι το μικρόβιο μπήκε μέσα μου και όποτε μου δίνετε η ευκαιρία εκφράζομαι μέσα από την υποκριτική. Όσον αφορά τα κλιπ, έχω αποκτήσει λόγω της ιδιότητας μου στο ραδιόφωνο φίλους τραγουδιστές και έτσι συνεργαζόμαστε. Αγαπημένες μου συνεργασίες είναι το ‘’όσο ταξιδεύει ένα δάκρυ’’ του Πάνου Μπλέτζα και το ‘’ανεκπλήρωτο΄΄ των Μώλυ. Τέλος, έχουμε φτιάξει με φίλους καλλιτέχνες  μια πολύ ωραία κινηματογραφική ομάδα  και γυρίζουμε ταινίες μικρού μήκους.

·         https://www.youtube.com/watch?v=oMzGEUfOGL0

·         https://www.youtube.com/watch?v=glTPNNpKA_M

 

 

 

Εκτός από την συγγραφή, αγαπάτε εξίσου και την δημιουργία ταινιών. Πείτε μας λίγα λόγια για την πρώτη ταινία που σκηνοθετήσατε.

·         Ναι χωρίς την έβδομη τέχνη δε ζω. Η κινούμενη εικόνα και η εστίαση στις κάμερας εκεί που θέλει να δώσει έμφαση με εξιτάρουν νοητικά και συναισθηματικά. Δηλώνω ερασιτέχνης σκηνοθέτης και το πάθος μου για ταινιάκια είναι αστείρευτο. Η πρώτη μου ερασιτεχνική προσπάθεια ήταν όταν γύριζα ένα σποτ για μια ραδιοφωνική μου εκπομπή στο polytexneio fm και η δεύτερη το deadly tattoos που είναι ένα θριλεράκι για πρώην σχέσεις που μας στοιχειώνουν μαγικά. Έχει πολλά τεχνικά λάθη καθώς είχα μεγάλη άγνοια σε τεχνικά ζητήματα και μας συνέβησαν και στραβές αλλά όπως λέει ο αγαπημένος μου Αλμοδοβάρ ένα λάθος που επαναλαμβάνεται δεν είναι λάθος αλλά άποψη. Αυτό σκέφτομαι και παρηγοριέμαι.

·         https://www.youtube.com/watch?v=DyJVFjbuEPA

·         https://www.youtube.com/watch?v=Eh3oHjmWjb4&t=28s

 

Christmas Covid   ο τίτλος της ταινίας σας που ταξιδεύει για το φεστιβάλ Χανίων. Λίγα λόγια για την υπόθεση; 

Πως προέκυψε η ιδέα της ταινίας;

·         Η ιδέα αυτή δεν ήταν δικιά μου αλλά του φίλου σκηνοθέτη Ζουάν Κούρτη. Γυρίστηκε κάτω από αντίξοες συνθήκες καθώς έπρεπε να κρατάμε όλα τα μέτρα προφύλαξης και παράλληλα να παραμένουμε ευδιάθετοι και τεχνικά άρτιοι. Αυτή τη φορά είχα στα χέρια μου καλύτερο εξοπλισμό και ο Ζουάν με έμαθε πολλά τεχνικά που αγνοούσα.  Θέλω να ευχαριστήσω  τα παιδιά που συνεργάστηκαν μαζί μας και ανέχτηκαν πολλά νεύρα. Τώρα όσον αφορά το στόρυ. Είναι εμπνευσμένο από την πανδημία και ένας μανιακός ψυχοπαθής δολοφόνος ντυμένος Άγιος Βασίλης σκοτώνει όσους δεν φοράνε μάσκα.

 

 


 

Αν σας γινόταν πρόταση το βιβλίο σας να γίνει σειρά στην τηλεόραση ποιο καστ ηθοποιών θα διαλέγατε αν είχατε αυτή την δυνατότητα;

·         Αχ μη μου βάζετε  δύσκολα τώρα. Αλλά οκ ας προσπαθήσω. Από Έλληνες στο ρόλο του Αντώνη ίσως μου άρεσε ο Δημήτρης Λιακόπουλος για τους υπόλοιπους ρόλους δεν έχω σκεφτεί κάτι.

 

Ελλάδα και λογοτεχνία. Ζούμε σε μια εποχή που οι πολιτιστικές εκδηλώσεις έχουν σταματήσει λόγο της κατάστασης που ζούμε. Πιστεύεται ότι τα social media έχουν βοηθήσει τους νέους συγγραφείς σαν και εσάς στην προώθηση των βιβλίων;

·         Ναι αν και δεν είμαι μεγάλη φαν των μέσω κοινωνικής δικτύωσης, κακά τα ψέματα είναι μεγάλο βοήθημα στο να δικτυωθείς και να προωθήσεις τη δουλειά σου. Όλη η ενημέρωση γίνεται μέσα από αυτά και ο κόσμος κάνει και αγορές πλέον μέσω διαδικτύου. Έχω έρθει σε επαφή με bookinstagramers στη Μακεδονία που πραγματικά με αγκάλιασαν χωρίς να γνωριζόμαστε από πριν. Επίσης συνεργάζομαι με τον φίλο Αλέξανδρο Τσουβέλα που προτείνει μέσω στόρυ το βιβλίο μου στο ίνσταγκραμ.

 

Εκδόσεις Υδροπλάνο. Ένας εκδοτικός που έχει κάνει μεγάλη αίσθηση στο ελληνικό κοινό. Πείτε μας δυο λόγια για το εκδοτικό σας σπίτι.

·         Είμαι πολύ χαρούμενη για αυτή τη συνεργασία γιατί ο εκδοτικός μου στηρίζει νέους συγγραφείς  με όλη του την καρδιά.

 

Αν είχατε την δυνατότητα να γράψετε ως "δεύτερη φωνή" σε ένα συγγραφικό ντουέτο, ποιον/α συγγραφέα θα επιλέγατε και γιατί;

·         Την Ισαμπέλ Αλιέντε για να ακουστεί η φωνή μου παγκοσμίως πάνω σε κοινωνικά θέματα που αφορούν τις ζωές γυναικών. Είναι σπουδαία συγγραφέας και γράφει για την Λατινική Αμερική. Θα ήταν ενδιαφέρον να συγκρίνουμε ζωές και καταστάσεις Ελλάδας και Χιλής. Παράλληλες ιστορίες με διαφορετικό κοινωνικό και πολιτιστικό υπόβαθρο.

 

 

Αρνητικές και θετικές κριτικές.!

Πόσο σας επηρεάζουν σαν άνθρωπο αλλά και ως συγγραφέα οι αρνητικές αλλά και οι θετικές κριτικές;

Έχετε έρθει ποτέ σε δύσκολη θέση με μια αρνητική κριτική;

·         Αν οι αρνητικές κριτικές δεν είναι παράγωγος ζήλειας και κακεντρέχειας μπορώ να τις επεξεργαστώ και να συζητήσω το λόγο που ειπώθηκαν για να γίνω καλύτερη ή για να δω την άλλη οπτική αλλιώς δε δίνω σημασία. έχω Τώρα ποιος δε θέλει θετικές κριτικές. Μου αρέσουν τα κοπλιμέντα. Κάντε μου άφοβα χαχαχα

 

 

Συγγραφείς & αναγνώστες.!

Ποια θεωρείτε ότι πρέπει να είναι η σχέση ανάμεσα σε έναν αναγνώστη και σε έναν συγγραφέα;

·         Φιλική με έντονη αλληλεπίδραση. Τί θα απάνταγα άλλωστε με την σελήνη μου στον υδροχόο; Θέλω να οργανώσω μικρές βιβλιοπαρουσιάσεις σε σπίτια, ταράτσες και αυλές. Να καθόμαστε σε φερ φορζέ και μαξιλάρες πάνω σε γρασίδι και να τα λέμε πίνοντας το κάτιτίς μας.

 

 

Διαβάζετε;

Αν ναι ποια είναι τα τρία καλύτερα βιβλία που έχετε διαβάσει τα δυο τελευταία χρόνια και μας τα προτείνετε;

Δυστυχώς δεν ενθουσιάζομαι πλέον εύκολα αλλά για να είμαι ειλικρινής

1.       Καπράγια

2.       Τεχνική ποινή

3.       Τα βλέπω

 

 

 

Τόσο ως συγγραφέας όσο και ως σκηνοθέτης τι επιθυμείτε να περάσετε ως μήνυμα στο κοινό σας;

·         Κυρίως κοινωνικά αφυπνιστικά μηνύματα θέλω να περνάω και να συνταράζω την κοινή γνώμη.

 

 

Ποια είναι τα δικά σας όνειρα για το μέλλον;

·         Να μοστράρει το βιβλίο μου σε βιτρίνες βιβλιοπωλείων του εξωτερικού και να γίνει σειρά ή ταινία.

 

 

Έχετε κάτι άλλο στα σκαριά;

Ετοιμάζετε κάτι συγγραφικά ή κάποια νέα ταινία;

Τι να περιμένουμε από εσάς στο μέλλον;

·         Προσπαθώ να στρωθώ να γράψω το επόμενο βιβλίο που είναι η συνέχεια και το τέλος αυτού αλλά το καλοκαιράκι με έχει ξεμυαλίσει. Άσε που τρέχω σαν τρελή με την προώθηση του πρώτου μου παιδιού. Εύχομαι 6 με 9 Αυγούστου να εμπνευστώ και 10 με 20 να γράψω. Προσευχηθείτε και εσείς γι΄αυτό!

 

 

Πριν σας ευχαριστώ για την όμορφη συζήτηση, θα θέλαμε να κλείσουμε με μια ευχή ή μία συμβουλή για τις καταστάσεις που βιώνουμε ως χώρα, από εσάς για τους αναγνώστες μας..!

·         Κουράγιο, προσοχή, χαμόγελα και καλά μπάνια! Δε παλεύετε αλλιώς παιδιά!


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΤΡΟΣ ΘΕΜΕΛΗΣ

Κριτική - Άποψη από Χ. Κουρουπάκη για το βιβλίο "Προμελετημένα εγκλήματα" της Μιράντας Καλλιάνου

Κριτική - Άποψη από Χ. Κουρουπάκη για το βιβλίο " Η φωλιά της αλεπούς" της Εύας Καραδημήτρη

Κριτική - Άποψη από Χ. Κουρουπάκη για το βιβλίο " 18 μέρες μετά" της Σάρας Προφέτα